برای دستیابی به منِ درون و رهایی از زندان نفس قرآن بخوانید

مدیرکل زندان‌های استان همدان در جریان بازدید از زندان ملایر در جمع زندانیان این مرکز بر قرائت قرآن به منظور نزدیکی به خداوند و یافتن مسیر حقیقت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان همدان، مدیرکل زندانهای استان با حضور در یکی از کلاسهای حفظ قرآن در زندان ملایر در کنار مددجویان بر اخلاص عمل و درک مفاهیم قرآن تاکید کرد.

بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان گفت: این قرآن است که همواره انسان را از تاریکی به روشنایی هدایت می‌کند، اگر انسان در مفاهیم قرآن تدبر کند و خالصانه آن را بخواند و تفکر کند می‌بیند که سرچشمه همه راه ها و روشنایی ها در هر زمینه ای همین قرآن است. بنابراین قرآن را در ابتدا برای خود بخوانیم تا خودِ باطن را پیدا کنیم و بعد با عمل به آموزه‌های قرآنی خدای خود را بیابیم و در نهایت در مسیر خدا و قرآن قرار بگیریم و آخرت خود را آباد کنیم.

بروجنی در ادامه افزود: انسان با قرآن می‌تواند شاهد اعجازها باشد شاهد نعمت ها و ثروت ها، شاهد بزرگی و عظمت خداوند و ناتوانی بشر در مقابل هرچیزی که فکر می‌کند، باشد.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهید که از بند زندان نفس و هر بند مادی آزاد شوید باید به ریسمان الهی چنگ بزنید و آن ریسمان همین قرآن است. اگر شخصی بواسطه تأمل و تدبر در قرآن و مفاهیم آن اصلاح شود قطعا و یقینا می‌تواند امتی را اصلاح و رهنمود کند چرا که قرآن نور خداوند رحمان است و حافظان و حاملان قرآن از این رحمت الهی سرشارند و روشن کننده مسیر تاریک زندگی هم برای خود و هم برای دیگرانند. پس بیایید قرآن را نه بواسطه بهرمندی از ارفاقات قضایی بلکه برای نفس خود و خدای خود بخوانیم و یاد بگیریم و آموزش دهیم که این امر اصل آیه مَن احیاها فَکانما احَیا النّاس جَمیعاً است. آن موقع است که خداوند انسان را گلچین می‌کند و رحمت، بخشش و نور را در دل و قلب او روشن می‌کند.

لازم به توضیح است که زندان ملایر یکی از موفق‌ترین پایگاه های قرآنی کشور است که بیش از ۴۰ نفر از زندانیان این مرکز در حال حاضر به حفظ قرآن مشغولند.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha